Poskrbite za svoje duševno zdravje

Poskrbite za svoje duševno zdravje
V tem nenavadnem obdobju, ko sta postali socialna distanca in izolacija osrednjega pomena za obvladovanje epidemije, ni pomembno samo, da smo fizično zdravi, temveč da poskrbimo tudi za svoje duševno zdravje. Nekaj praktičnh nasvetov:

Novice
Družbena omrežja, poročila, spletni in drugi mediji so v tem času polna bolj ali manj polna senzacionalističnih novic. Ob poplavi informacij je včasih težko ločiti katere novice so resnične in katere lažne (angl. fake news)? Svetujemo,  da vedno preverite zanesljive informacijske kanale, npr. vladne spletne strani (https://www.gov.si/teme/koronavirus-sars-cov-2/) in poročila. Ste zaradi poplave novic in informacij nervozni in nemirni? Preverite novice samo v določenem trenutku dneva izključno pri zanesljivih virih. Nobene potrebe ni, da poslušate eno in iste novice večkrat na dan. Ignorirajte senzacionalistične novice na družbenih omrežjih. Predvsem pa poskušajte biti kritični do njihove verodostojnosti. Lažne novice vam ne prinesejo popolnoma nič koristnega, zato jih enostavno spreglejte.

Šport
Trenutno so vse športne dejavnosti zaprte, vendar vas naj to ne ustavi pri vadbi oz. gibanju. Vedno lahko najdete priložnost za vadbo, seveda ob upoštevanju trenutnih ukrepov. Pojdite ven in izkoristite zelene površine za gibanje, sprehod ali vadbo. Zelena barva  je simbol sprostitve in miru. Gibanje v naravi je blagodejno za duševno zdravje. Če pri tem ujamemo še sončne žarke, nas ti oskrbujejo tudi z vitaminom D.
Ste brez ideje in navdiha? Ponujamo vam nekaj idej za gibanje:
  • na spletu poiščite nekaj zabavnih vaj, ki jih lahko izvajate doma ali na prostem.Če ste sicer vajeni gibanja in vadbe v družbi, lahko izkoristite možnost video klica, kjer sicer vadite ločeno, se pa lahko na ta način spodbujate.
  • poskusite izboljšati svoje ravnotežje s preprosto vajo, kjer stojite na eni nogi.Ko nekaj časa tako vztrajate, pojdite na naslednji korak in zaprite oči.Ta vaja je dobra za stabilnost telesa.
  • Najdite si (športni) izziv, ki vam ustreza.Veliko idej najdete na spletu.

Domača pisarna
Delo od doma ni nujno enostavno, sploh če smo doma z otroki, ki se igrajo ali delajo za šolo, s sostanovalci ali drugimi motečimi dejavniki. Kupi posode v vidnem polju ali gora perila, ki je vedno večja nas hitro odvrnejo od delovnih nalog. Najboljši nasvet je, da poskusite najti mirno mesto v hiši ali stanovanju, kjer boste lahko zbrani. Redno pretegovanje nog pozitivno vpliva na produktivnost. Določite si »uradne« delovne ure. Začnite  delati vsak dan ob isti uri in si ustvarite lasten delovni ritem. Dajte vedeti svojim kolegom in znancem, kdaj ste jim na voljo in kdaj ne. Ko je delovni dan končan, ugasnite računalnik in ga po možnosti pospravite. Od takrat ste »spet doma« in poskrbite, za to da se sprostite.

Zdrava prehrana
S tem ne mislimo raznih diet za doseganje idealne telesne teže, ki vam po navadi spodletijo in vas delajo še bolj nesrečne. Tako duševno, kot fizično zdravje namreč zahtevata veliko energije. Zato v prvi vrsti sprejmite vaše telo, ne glede na velikost ali obliko. To vas bo privedlo posledično do boljšega duševnega zdravja. Ne pozabite: vsakdo je lep! Poskrbite, da se boste zdravo in uravnoteženo prehranjevali. Prehrana je pomembna tudi za pravilno delovanje imunskega sistema. Vzemite si čas in si pripravite okusen in zdrav obrok po tistem receptu, ki ste ga želeli že dolgo pripraviti.

Čas za nekaj novega
Ste želeli osvežiti znanje tujega jezika, vendar ni bilo časa? Ali ste se že od nekdaj želeli naučiti se plesti ali se posvetiti slikanju? Izkoristite za te dejavnosti to edinstveno obdobje, ko imate morda veliko več časa, kot običajno. Naučili se boste nekaj novega in zase naredili nekaj, kar ste že dolgo želeli. Nimate potrebnega materiala doma? Brez izgovorov! Večino stvari lahko kupite prek spleta.

Ustvarite si svoj ritem
Je bil danes ponedeljek, torek ali sobota? Težko je v tem obdobju slediti kateri dan v tednu, ali katera ura v dnevu je. Poskrbite za zdrav dnevni ritem in čas bo tekel hitreje.
  • Vedno vstanite ob isti uri, tako boste imeli več energije kot, če spite vsaki dan do poldneva.
  • Vzemite si čas za zajtrk in dnevno higiensko rutino. Čeprav ste doma tega nikakor ne zanemarjajte. Morda je dobro, če sicer udobno trenerko ali pižamo zamenjate za običajna oblačila.
  • Kosilo doma je lahko veliko bolj dodelano, kot malica v pisarni. Pri kosilu se ne zadržujte pred zaslonom. Po potrebi se naužijte svežega zraka.
  • Poskrbite, da se po opravljenem delovniku sprostite.
  • In predvsem pojdite spat ob ne preveč pozni uri, tudi če vam naslednji dan ni potrebno vstati za v službo.

Ne pozabite tudi: vikend = vikend. Da, tudi v tem obdobju! Ste vajeni prigrizkov in aperitivov ob petkih zvečer? Zakaj bi se jim odpovedali? Privoščite si prigrizek in pijačo ter si ustvarite prijetno vzdušje. Lahko povabite prijatelje prek video klica in z njimi proslavite začetek vikenda! Poskrbite da za vikend zapustite stanovanje in si privoščite veliko svežega zraka.

Pazite drug na drugega!
Pošljite sporočilo ali klasično pismo ljudem, za katere veste, da so sami in jim pokažite, da mislite nanje in da vam je zanje mar. To da prisluhnete nekomu v stiski je lahko navdihujoče tudi za vas. Med pogovorom poskusite pokazati razumevanje njihove situacije in občutkov, tudi če sami stvari doživljate drugače. Skupna izmenjava nasvetov, idej ali informacij deluje pozitivno. Izziv: preusmerite misli in poskusite opraviti celoten pogovor, ne da bi se pogovarjali o epidemiji. Tudi drobne geste ali pozornosti nas lahko osrečijo. Pozdravite kolesarja ali sprehajalca, ki gre mimo vas. Če pogrešate prijatelje ali družbo, načrtujte skupno aktivnost, ki jo lahko opravljate hkrati a ločeno. Npr. sprehod, kolesarjenje, trening vadbe, ustvarjanje nečesa kreativnega ipd. in si nato s pogovorom izmenjajte izkušnje.

V tem obdobju poskrbite za to, da ohranite svoje duševno zdravje. Vedite, da niste sami, skupaj smo močni!

Priporočamo

SaffraMed z žafranom za pozitivno razpoloženje

SaffraMed z žafranom za pozitivno razpoloženje
Normalno delovanje živčnega sistema, pozitivno razpoloženje in mentalno ravnovesje.
19,96 €
V košarico

Sensoril - ob stresu

Sensoril - ob stresu
Ste pod nenehnim pritiskom in vam gre vse na živce!
17,95 €
V košarico
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov. Preberi več V redu

Pridobite 10% popust in nasvete za zdravje


Prijavite se na prejemanje E-novic ter si zagotovite kodo s 10% popustom na vse izdelke.
Najvišja vrednost popusta je lahko do 10 EUR.