Obvladovanje stresa

obvladovanje stresa

Kaj je stres?

S stresom se srečujemo vsakodnevno. Enkrat nas »udari« bolj, drugič manj. Tudi pri enakih ali podobnih stresnih situacijah je naš odziv lahko popolnoma različen. Stres povzroči niz biokemičnih sprememb v telesu. Predvsem gre za povišanje stresnega hormona kortizola, kar za seboj kot domino učinek potegne cel niz reakcij povezanih z njim.

Vrste stresa

Kratkotrajno povišanje kortizola je lahko koristno, saj omogoči boljšo storilnost in večjo pozornost z višjim nivojem energije, izboljšanimi refleksi in višjim pragom bolečine. Takrat govorimo o občasnem pozitivnem stresu.
Kadar je kortizol nenaravno povišan dlje časa, pa govorimo o kronični obliki stresa in le-ta vodi v motnje v delovanju organizma in posledično v bolezni. Navadno se to dogaja, kadar se stresne situacije ponavljajo, so intenzivne ali dolgotrajne, npr. pritiski in nesoglasja na delovnem mestu, v družini,  bolezni, smrt bližnjega…

Kako vemo, da smo pod stresom?

Odgovor organizma na stres je pogojen z našo osebnostjo, preteklimi izkušnjami, trenutnim razpoloženjem, morebitnimi bolezenskimi stanji, okolice v smislu odnosov v družini in službi, samozavedanjem in miselno naravnanostjo… Ker se ti pogoji spreminjajo, je tudi odgovor na stres lahko različen. Organizem ima visoko sposobnost izničevanja negativnih stresnih posledic, a za okrevanje v smislu nevtraliziranja biokemičnih sprememb potrebuje čas. Ker ga nima dovolj, se telo čedalje bolj utruja, prihaja do izčrpanosti in posledično do popolne izgorelosti. Stres postane dejavnik tveganja za nastanek kroničnih bolezni.

Najbolj opazni so psihični znaki:

  • razdražljivost
  • slabša koncentracija in spomin
  • utrujenost, neorganiziranost
  • nespečnost oz. zbujanje ponoči
  • poslabšanje odnosov znotraj družine
  • službe
  • neješčnost ali pretirana lakota


Pogosti so tudi telesni znaki:

  • bolečine
  • visok pulz in krvni tlak
  • izčrpanost in nespečnost
  • glavoboli
  • želodčne in prebavne težave
  • potenje
  • slabši imunski sistem.


Vse skupaj vodi do hujših motenj ali bolezni:

  • povišan holesterol
  • bolezni srca in ožilja
  • sladkorna bolezen
  • debelost
  • rak
  • depresija


Ljudje, ki so pod kroničnim stresom, se zatekajo k nezdravim ravnanjem kot so:

  • Prekomerno uživanje alkohola
  • Igre na srečo
  • Prekomerno uživanje hrane
  • Kompluzivno nakupovanje
  • Kajenje
  • Uporaba prepovedanih substanc

Ali imam depresijo, če sem pod stresom?

Stres sam ne pomeni depresije. Stres se kaže predvsem s povišanjem hormona kortizola, medtem ko gre pri depresiji za spremembe v delovanju možganov.

Kako je stres diagnosticiran?

Stres je subjektiven in se ga ne da izmeriti. Le oseba, ki ga doživlja lahko ugotovi, če je prisoten in kako hud je. Zdravnik lahko uporabijo le anketo, da ugotovijo kako stress vpliva na človeka.
V primeru da ima človek kronični stres lahko zdravnik preuči simptome, ki so posledica stresa. Kot primer se lahko povišan krvni tlak diagnosticira in zdravi.

Načini za obvladovanje stresa

Najlažje bi se bilo izogniti stresu. A ker je to skorajda nemogoče, je potrebno poskrbeti za »odklop«. Vzemite si čas samo zase. Obstaja več različnih načinov za preprečevanje stresa, ki jih lahko poskušate vsak dan:

  • Poskusite se sprostiti z aktivnostmi kot so meditacija, joga, tai chi, dihalne vaje in umirjanje mišic. Različni programi so na voljo na spletu, na telefonu v obliki aplikacije prav tako pa v različnih fitnesih.
  • Dobro poskrbite za vaše telo vsak dan. Sem spada pravilno prehranjevanje, telovadba, dober spanec vse to lahko pomaga vašemu telesu boljše prenašati stres.
  • Ostanite pozitivni in poskušajte videti pozitivne stvari v vašem življenju.
  • Poskusite se sprijazniti, da ne morete vplivati na vse. Poskusite najti načine, da se ne obremenujete s stvarmi, ki jih ne morete spremeniti.
  • Naučite se reči »ne« dodatnim nalogam, če ste preveč zaposleni ali pa pod stresom,
  • Ostanite v stiku z ljudmi, ki vas pomirijo, naredijo srečne, nudijo emocionalno podporo in vam pomagajo v življenju. Prijatelj, družinski član, sosed je lahko dober poslušalec ali pa oseba, ki vam pomaga pri vaših dolžnostih.

Za odlično pomoč pri stresu lahko izberete patentirani izvleček iz ajurvedske rastline ašvaganda, ki bo poskrbel za uravnavanje kortizola. V nekaj dnevih boste opazili, da lažje premagujete stres, imeli boste več energije, vaš um bo umirjen, lažje se boste skoncentrirali in si več zapomnili, spanec bo trden in brez motečega zbujanja ponoči. Okrepil vas bo z energijo, potrebno za vse izzive naslednjega dne.

Priporočamo

Sensoril - ob stresu

Sensoril - ob stresu
Ste pod nenehnim pritiskom in vam gre vse na živce!
17,95 €
V košarico
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov. Preberi več V redu

Pridobite 10% popust in nasvete za zdravje


Prijavite se na prejemanje E-novic ter si zagotovite kodo s 10% popustom na vse izdelke.
Najvišja vrednost popusta je lahko do 10 EUR.