0 izdelkov (0,00 €)

Nasveti za zdravje

Stres lahko obvladate

Stres lahko obvladate




S stresom se srečujemo vsakodnevno. Enkrat nas »udari« bolj, drugič manj. Tudi pri enakih ali podobnih stresnih situacijah je naš odziv lahko popolnoma različen. Stres povzroči niz biokemičnih sprememb v telesu. Predvsem gre za povišanje stresnega hormona kortizola, kar za seboj kot domino učinek potegne cel niz reakcij povezanih z njim.

Kratkotrajno povišanje kortizola je lahko koristno, saj omogoči boljšo storilnost in večjo pozornost z višjim nivojem energije, izboljšanimi refleksi in višjim pragom bolečine. Takrat govorimo o občasnem pozitivnem stresu.

Kadar je kortizol nenaravno povišan dlje časa, pa govorimo o kronični obliki stresa in le-ta vodi v motnje v delovanju organizma in posledično v bolezni. Navadno se to dogaja, kadar se stresne situacije ponavljajo, so intenzivne ali dolgotrajne, npr. pritiski in nesoglasja na delovnem mestu, v družini,  bolezni, smrt bližnjega…

Odgovor organizma na stres je pogojen z našo osebnostjo, preteklimi izkušnjami, trenutnim razpoloženjem, morebitnimi bolezenskimi stanji, okolice v smislu odnosov v družini in službi, samozavedanjem in miselno naravnanostjo… Ker se ti pogoji spreminjajo, je tudi odgovor na stres lahko različen. Organizem ima visoko sposobnost izničevanja negativnih stresnih posledic, a za okrevanje v smislu nevtraliziranja biokemičnih sprememb potrebuje čas. Ker ga nima dovolj, se telo čedalje bolj utruja, prihaja do izčrpanosti in posledično do popolne izgorelosti. Stres postane dejavnik tveganja za nastanek kroničnih bolezni.

Kako vemo, da smo pod stresom?

Najbolj opazni so psihični znaki: razdražljivost, slabša koncentracija in spomin, utrujenost, neorganiziranost, nespečnost oz. zbujanje ponoči, poslabšanje odnosov znotraj družine, službe, neješčnost ali pretirana lakota… Pogosti so tudi telesni znaki: visok pulz in krvni tlak, želodčne in prebavne težave, potenje…, nenazadnje pa tudi slabši imunski sistem. Vse skupaj vodi do hujših motenj ali bolezni: povišan holesterol, bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen, debelost, rak, depresija…

Ali imam depresijo, če sem pod stresom?

Stres sam ne pomeni depresije. Stres se kaže predvsem s povišanjem hormona kortizola, medtem ko gre pri depresiji za spremembe v delovanju možganov.

Kako lahko obvladamo stres?

Najlažje bi se bilo izogniti stresu. A ker je to skorajda nemogoče, je potrebno poskrbeti za »odklop«. Vzemite si čas samo zase. Ukvarjajte se s stvarmi, ki jih radi počnete, pojdite na sprehod, pogovorite se s prijateljem, oglejte si film, preberite knjigo, poskrbite za redno telesno vadbo in redne obroke… Za odlično pomoč pri stresu pa izberite patentirani izvleček iz ajurvedske rastline ašvaganda, ki bo poskrbel za uravnavanje kortizola. V nekaj dnevih boste opazili, da lažje premagujete stres, imeli boste več energije, vaš um bo umirjen, lažje se boste skoncentrirali in si več zapomnili, spanec bo trden in brez motečega zbujanja ponoči. Okrepil vas bo z energijo, potrebno za vse izzive naslednjega dne.